loading...
تازه های دنیا
عرفان بازدید : 10 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)
5 شوخی جالب که می توانید در کامپیوتر دوستانتان انجام دهید!

۵ شوخی جالب که می توانید در کامپیوتر دوستانتان انجام دهید! (سری دوم)

باز هم ۵ شوخی جالب با کامپیوتر دوستان! در اینجا می خواهم ۵ خرابکاری دیگر را آموزش بدهم که می توانید با انجام دادن آن ها در کامپیوتر دوستانتان (یا شاید هم دشمنانتان) آن ها را اذیت کنید.

 

۱) کاری کنید که دسکتاپ کار نکند!

اگر چه همه ی شما احتمالا این شوخی قدیمی را می شناسید اما یادآوری آن عیبی ندارد. تمام پنجره ها را ببندید تا دسکتاپ کامپیوتر نمایش داده شود و با استفاده از کلید Print screen یک عکس از صفحه ی کامپیوتر بگیرید و بعد برنامه ی Paint را باز کنید کلیدهای Ctrl+V را بزنید و بعد عکس را ذخیره کنید حالا آن را به عنوان عکس پس زمینه انتخاب کنید بعد روی دسکتاپ کلیک راست کنید و تیک گزینه های Show desktop icons و Show desktop gadgets را بردارید. حالا روی یکی از آیکون های دسکتاپ کلیک کنید… جالب بود نه؟ (البته اگر تا حالا نشنیده بودید جالبه)

5 شوخی جالب که می توانید در کامپیوتر دوستانتان انجام دهید! (سری دوم)

۲) یک Shortcut شبیه به پوشه برای خاموش کردن کامپیوتر بسازید!

یک ویروس که تا به حال با آن آشنا شده اید به این صورت است؛ آیکون این ویروس یک پوشه است و اسم هایی مانند Se***xy یا Po***rn دارد (البته آن ستاره را باید حذف کنید) و زمانی که شما روی این پوشه کلیک می کنید یک ویروس فعال می شود!! این ویروس بسیار خطرناک است و معمولا باید ویندوز را عوض کنید. حالا می خواهیم یک چیزی شبیه به این بسازیم!! البته دیگر یک ویروس حساب نمی شود؛ بلکه می خواهیم یک فایل بسازیم و آیکونش را شبیه به پوشه کنیم و اسم آن را چیزی بذاریم که دوست شما روی آن کلیک کند و زمانی که روی آن کلیک کرد یک پیام ظاهر شود که کامپیوتر شما به زودی خاموش خواهد شد! و بعد کامپیوتر این فرد بعد از زمانی که خود شما تعیین می کنید خاموش می شود. برای اینکار:

۱) روی دسکتاپ راست کلیک کنید و از منوی New گزینه ی Shortcut را انتخاب کنید بعد در کادر اول عبارت زیر را بنویسید. دقت کنید که باید به جای NAME اسم پوشه ی خود را بنویسید. بهتر است اسمی بنویسید که دوست شما را وسوسه کند که روی آن کلیک کند! مثلا من Funny photos را انتخاب میکنم. به جای ۱۹۲۵۰۰۰ باید مقدار زمانی را که می خواهید طول بکشد تا کامپیوتر خاموش شود را مشخص به حسب ثانیه مشخص کنید:

2) Next را بزنید و در کادر دوم مجددا اسم پوشه را بنویسید. Next و finish را بزنید تا کار تمام شود.

۳) حالا روی فایلی که در دسکتاپ ساخته شده کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

۴) گزینه ی Change icon را انتخاب کنید. بعد یک اخطار ظاهر می شود که باید OK کنید. بعد باید آیکون پوشه را انتخاب کنید و تمام پنجره ها را OK کنید. فیلم کم حجم و بسیار کوتاه زیر را ببینید (فقط ۱.۸ مگابایت)

در پایان زمانی که دوست شما روی این پوشه کلیک کرد اگر ویندوز، XP باشد پیام اول و اگر ۷ باشد پیام دوم را مشاهده خواهید کرد و بعد هم کامپیوتر بعد از زمان مشخص شده خاموش می شود.

5 شوخی جالب که می توانید در کامپیوتر دوستانتان انجام دهید! (سری دوم)

5 شوخی جالب که می توانید در کامپیوتر دوستانتان انجام دهید! (سری دوم)

۳) حرکت چرخ موس را برعکس کنید!!

در حالت معمولی زمانی که شما چرخ موس را به پایین (به عقب) می چرخانید صفحه ای که در حال مشاهده ی آن هستید به سمت بالا می رود تا شما پایین آن را ببینید و زمانی که شما آن را به بالا (به جلو) می چرخانید صفحه مورد نظر به پایین می رود تا شما بالای آن را ببینید. دقت کنید که در لپ تاپ ها که موس و همچنین چرخ موس وجود ندارد شما باید دو انگشت خود را روی تاچ پد قرار دهید و به بالا و پایین بکشید. این موضوع دقیقا مثل اسکرول بار است! زمانی که شما اسکرول بار را به پایین می کشید، صفحه ی جاری بالا می رود تا شما پایین صفحه را ببینید و برعکس. اما در گوشی ها و تبلت ها برعکس است! در واقع دیگر آن جا چرخ موس و تاچ و پد و اسکرول بار نیست و شما صفحه را با دستانتان جا به جا می کنید. یعنی شما با انگشتتان صفحه را به پایین می کشید و صفحه هم پایین می رود تا شما بالای صفحه را ببینید. یک موضوع خنده دار و عجیب این است که در لپ تاپ های مک (لپ تاپ های شرکت اپل) چرخ موس برعکس ویندوز عمل می کند!! یعنی شما چرخ موس را به پایین (به عقب) می چرخانید صفحه ای که در حال مشاهده ی آن هستید به سمت پایین می رود تا شما بالای آن را ببینید!! حالا می خواهیم این ویژگی مسخره و اعصاب خورد کن را به کامپیوترهای بدبخت دوستانمان بیاوریم :) برای اینکار از یک اسکریپت Auto Hotkey استفاده می کنیم. کافی است این مطلب را بخوانید و از اسکریپت زیر استفاده کنید.

WheelUp::
Send {WheelDown}
Return

WheelDown::
Send {WheelUp}
Return

5 شوخی جالب که می توانید در کامپیوتر دوستانتان انجام دهید! (سری دوم)

5 شوخی جالب که می توانید در کامپیوتر دوستانتان انجام دهید! (سری دوم)

4) کاری کنید که یک برنامه یا سایت به صورت تند و تند باز شود!

این یکی دیگه شوخی نیست و اعصاب دوست شما را به کل به هم می ریزد و حتی برای یک کاربر خیلی حرفه ای هم کمی زمان می برد تا بفهمد جریان از چه قرار است! می خواهیم با استفاده از Task scheduler ویندوز کاری کنیم که یک سایت یا یک نرم افزار مثلا هر ۲ دقیقه اجرا شود! برای اینکار هم می توانید فیلم کوتاه و کم حجم زیر را ببینید (فقط ۴ مگابایت)

۵) نشانگر موس را روی حالت مشغول به کار قرار دهید!

این یکی خیلی جالب است! می خواهیم کاری کنیم که نشانگر موس همیشه در حال Loading باشد. در ویندوز XP زمانی که کامپیوتر مشغول انجام کاری باشد شکل موس به صورت یک ساعت شنی می شود و در ویندوز ۷ و ۸ شکل موس شبیه یک حلقه ی آبی می شود که فقط چرخد. حالا می خواهیم نشانگر موس را به این حالت در بیاوریم تا همیشه به شکل ساعت شنی یا آن حلقه ی آبی باشد! با اینکار همه فکر می کنند که کامپیوتر هنگ کرده و یک مشکلی دارد.

برای اینکار در منوی استارت تایپ کنید mouse و Enter کنید در پنجره ی باز شده از تب pointer از قسمت Customize گزینه ی Normal select را بزنید و بعد Browse را انتخاب کنید. حالا شکل Busy را انتخاب کنید و OK کنید تا پنجره بسته شود و تغییرات اعمال شود.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 606